Så här ser vi ut

Här presenter vi de beståndsdelar som innefattas av vår designstrategi. De visualiserar vår identitet som ett modernt företag som finns med i hela kedjan från jord till bord.

Genom att alltid använda identitetselementen på korrekt sätt håller vi samman koncernen, skapar korsbefruktningsvinster och stärker vårt varumärke.

Anpassningar för olika målgrupper

Koncernens produktvarumärken har egna identiteter med egna identitetselement. Se under respektive avsnitt i manualen eller alla avvikelser samlade under ingången designanpassningar.

Group title:
Designstrategi
Group content:

Designstrategi

Designstrategins huvuduppgift är att hålla samman koncernen och ge korsbefruktningsvinster i allt som görs. Därför får varken du eller din kommunikationsbyrå skapa lösningar som faller utanför ramen för koncernens designstrategi.

Vår identitet omfattar följande beståndsdelar:

  • Tonalitet. De känslor vi vill förmedla i ord, bilder och layout.
  • Tilltal. Hur vi tilltalar våra målgrupper – corporate eller personligt – och hur det påverkar utformningen.
  • Färgpalett. De färger vi använder.
  • Bildmanér. Vilka bilder, illustrationer och grafiska objekt vi använder.

I menyn till vänster kan du läsa mer om varje beståndsdel.

 

End of group
Om sajten Kontakt Admin
Manualen är till för att underlätta ditt arbete och med målet att göra profilen och därmed Lantmännen ännu attraktivare. Den är ständigt under utveckling så besök den varje gång som du ska kommunicera för Lantmännen.

Senast uppdaterad:
2017-05-15

Uppdaterad av:
David Lundgren

Ansvarig:
David Lundgren

E-post:
david.lundgren@lantmannen.com